tisdag 4 augusti 2009

Huvudlöst av Rydberg

Man tar sig för pannan. Birgitta Rydberg visar upp dåligt omdöme, total kunskapsbrist och en mystisk tolkning av vad religionsfrihet är i sitt debattinlägg. Man undrar om hon var berusad när hon skrev ihop texten. Eller är hon alltid så felunderrättad?

Andra har idag kritiserat de rena sakfelen. Jag har själv skrivit om omskärelse tidigare.

Men jag kan bara inte hålla mig från att reagera över att Birgitta Rydberg kastar sig in i debatten när alla hennes argument smulats sönder dagarna innan publiceringen av hennes idiotinlägg i SvD. Det borde nästan förtjäna ett pris för Dummaste debattinlägg år 2009.

Sen undrar man ju om inte fp Stockholm borde tänka till ordentligt om att ha henne på valbar plats. Hennes urdåliga omdöme lär ju inte bli bättre. Jag tycker Janne Björklund är helt OK. Men fp får ALDRIG min röst så länge Rydberg finns kvar.

Inga kommentarer: